De Bolkhofstede is onze tot buurtrestaurant verbouwde schuur, waar Stichting Doe gehuisvest is. Stichting DOE heeft een ideele doestelling, delen, ontmoeten en eten. We zijn iedere maand 2x geopend als buurtrestaurant en daarnaast organiseren we 4 evenementen per jaar; Nl doet in maart, een evenement in de zomer, de burendag in september en de kerstinloop in december.

De 1e woensdagavond van de maand koken we voor onze gasten. Je schuift om 18.00 uur aan tafel met zelfgebakken brood met dip. Vervolgens laat je je verrassen door een driegangenmenu samengesteld door de kok. Een kop koffie of thee na de maaltijd is bij de prijs inbegrepen.  Tijdens de maaltijd staan er karaffen met water op tafel, andere drankjes zijn voor eigen rekening. Om 20.30 ronden we de maaltijd af.
De prijs is € 17,50 per persoon.

Op de laatste vrijdagavond van de maand zijn we open voor ons nieuwe concept: ‘Hapje/drankje’. Vanaf 16.00 kun je gewoon binnenlopen voor een drankje. Wil je ook wat eten dan vragen we je te reserveren middels het reserveringsformulier. Maar je mag natuurlijk ook gewoon bellen of even mailen.
We zijn open voor een cappuccino met zelfgemaakt gebak, een verse kop soep of een andere smakelijke hap. Lekker het weekend inluiden. Bij je eerste drankje krijg je gratis een lekker hapje.  Er is een kleine kaart om gerechten bij bestellen zodat je een volwaardige maaltijd kan nuttigen. Deze kaart is seizoensgebonden en de gerechten kosten tussen €4,00.

Alle data staan op de homepage.

Alle gerechten worden vers bereid, dus niets uit een potje! Want……

Wonen op het platteland heeft als voordeel dat er veel (streek) producten in de directe omgeving te vinden zijn. Zo halen we o.a groenten om de hoek bij de (zorg)boerderij Noord Empe en de Kolke. De aardappels komen van Pardijs. De kruiden kweken we in onze eigen tuin en het vlees kopen we bij leveranciers in de buurt. We proberen op deze manier ons steentje bij te dragen aan de lokale economie. We hebben van onze eigen lokale bakker Bril geleerd hoe je een heerlijke ruwe Bolster kan bakken, die op tafel staat. Maandelijks zal er een nieuw menu op tafel staan, zoveel mogelijk biologisch en seizoensgebonden.

Eten in onze plattelandskeuken, met een net andere smaak!

Nieuwsgierig geworden? Bekijk onze menu’s

Sponsors

Stichting DOE is mede mogelijk gemaakt met de hulp en ondersteuning van vrijwilligers, bedrijven en fondsen. We willen op deze pagina iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan het tot stand komen van zowel onze stichting als de verbouwde schuur.

Onze vrijwilligers:

Dick, Annette, Inge, Pim, Lia, Martin, Jan, Marjolijn, Marieke, Hanny, Hermien, Cobie, Jenny en alle vrienden die een bijdrage hebben geleverd.

Bedrijven:

Timmer en aanemersbedrijf HarlemanInstallatietecniek  De VechtA&A keukens ApeldoornSnepmiPeter van Woerden architectMeubelkoopjesonlineBakkerij Bril, Rabobank, Pardijs Aardappels Voorst, Action2Succes; IMOZ

imoz-logo-opleiding-en-training

Fondsen: